Részletes versenykiírás
A BME Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
valamint
a Schnell László Műszer- és Méréstechnika Alapítvány
programozói versenyt rendez
Urban Search and Rescue (USAR) témakörben
a BME nappali tagozatos hallgatói számára.
v20190414
A feladat
A feladat egy szimulációs környezetben sérültek mentését végző szoftver robotok (ágensek) vezérlésének megvalósítása Java nyelven. A megoldás elkészítéséhez kiadunk egy keretrendszert, amely egyrészt egy programozói környezetet biztosít az ágensek megvalósításához, másrészt egy grafikus szimulátort a megvalósított ágensrendszer futtatására. További részletek az útmutatóban.
A kiadott keretrendszer mintaprogramokat is tartalmaz, így egy működő robotközösség könnyen létrehozható. A feladat nehézsége (és szépsége) egyrészt a robotok működésének (felfedezés és mentés) ügyesebbé tételében, másrészt a robotok közötti együttműködés kialakításában (kooperatív tervkészítés) rejlik.
Kik indulhatnak?
A versenyen önállóan, vagy maximum három fős csapatban lehet indulni saját fejlesztésű programokkal. Minden résztvevőnek aktív hallgatói jogviszonnyal kell rendelkeznie a BME-n. Előzetes regisztráció nem szükséges.
Versenyművek beküldése és értékelése
Az elkészített megoldások a beküldő felületen leírtak szerint küldhetők be a megadott határidőkig.
Egy személy csak önállóan vagy egyetlen csapat tagjaként versenyezhet.
Minden csapat (személy) csak saját készítésű megoldást küldhet be, amelyek a Java standard csomagkészletén túlmutatóan csak megfelelő hivatkozással ellátott külső szoftverkönyvtárra támaszkodhatnak. A hivatkozásokat a kódban és az info.txt leírás részében is el kell helyezni.
A kiadott keretrendszer egy pontszámmal értékeli az ágensrendszer teljesítményét. Ennek részletei az útmutatóban olvashatók.
A verseny célja minél nagyobb pontszám elérése különböző körülmények (térképek) mellett. A pontszám elérése érdekében csak a keretrendszer által biztosított megoldásokat szabad használni. Az esetleges hibák kihasználása a versenyről történő kizárással jár.
A verseny lebonyolítása
A beküldött pályaműveket két fordulóban értékeljük.
Az első forduló (erőpróba) alapvető célja visszajelzést nyújtani a csapatok számára a beküldött megoldásukról. A forduló beadási napján déli 12 óráig beérkezett megoldásokat pontozzuk, és minden versenyző számára megküldjük a saját elért pontszámát, valamint a fordulóban elért pontszámok maximumát és más statisztikai adatokat.
A második fordulóban (a döntőben) a beadási nap déli 12 óráig beérkezett megoldásokat pontozzuk, és az elért pontszámok alapján alakítjuk ki a verseny végleges sorrendjét. A döntőben való indulásnak nem feltétele az első fordulóban való részvétel.
A verseny eredményét a díjátadó rendezvényen hirdetjük ki. A díjátadó nyilvános, minden résztvevőt és érdeklődőt szívesen látunk! A rendezvényen részleteket mutatunk be a beküldött érdekesebb megoldások működéséből. Az eredményhirdetés után a verseny honlapján is közzétesszük a részletes eredményeket.
Az egyes fordulókban a versenyzők számára ismeretlen terepeken pontozzuk a megoldásukat. Az adott fordulóban elért pontszám az egyes térképeken szerzett pontszámok számtani átlaga. A pályaműveket az így kalkulált pontszám alapján rangsoroljuk. Holtverseny esetén további térképekkel újraértékeljük az azonos pontszámot elért megoldásokat.